Oglinda retrovizoare are o importanta majora in conducerea camioanelor, asigura vizibilitate in unghiul mort si reduce riscurile incidentelor in conducere care se pot intampla din lipsa vizibilitatii.
Acest unghi mort, cu vizibilitate foarte redusa, este portiunea de langa vehicul pe care soferul nu-l poate vedea prin geam sau oglinzi. Daca manevrele sunt executate cu vizibilitate restransa, aceasta poate duce la accidente grave.
La manevrele executate de camioane, in stanga sau dreapta, soferul trebuie sa fie atent atat pe manevra cu vehicul cat si pe ce este langa acesta. Deseori soferul nu vede exact ce este langa vehicul acesta intrand intr-o pozitie de unghi mort dar si aceste zone pot fi imbunatatite.
Oglinda retrovizoare, special conceputa pentru vizibilitatea in unghiul mort
In aceste tipuri de accidente, cel mai des, pe langa camioane sunt implicati motociclisti, ciclicsti si pietoni care sunt mai greu de observati pe langa camion.
Pe baza legislatiei Uniunii Europene inca din 2007, toate camioanele trebuie echipate cu oglinzi retrovizoare concepute pentru vizibilitatea in unghiul mort, pentru a largi vizibilitatea carosabilului.
Intrarea in vigoare a acestei directive UE, a dus la reducerea numarului de accidente provocate din cauza vizibilitatii reduse.
Evolutia oglinzilor retrovizoare
Incepand de la oglinda retrovizoare simpla fara alte beneficii, ea a evoluat incet la oglinzile retrovizoare cu sistem de dezaburire care au o importanta deosebita in conducerea pe timp de iarna.
Dezaburirea se face automat prin incalzirea oglinzii retrovizoare, soferul nu trebuie sa se opreasca din drum pentru stergerea oglinzii de aburi. Acest tip de oglinda usureaza munca soferilor.
Oglinda retrovizoare a evoluat foarte mult in ultimul timp. Ca informatie suplimentara amintim si inovatiile prezentului, oglinzile retrovizoare digitale si cu camere integrate pentru a oferi o vizibilitate cat mai buna si in spatele vehiculelor.
Aceste oglinzi sunt special concepute pentru a oferi vizibilitate in spate soferilor, afisajul camerei fiind integrat in oglinda (partea stanga) din cabina vehiculului.