Metode de ancorare a marfurilor

sisteme de ancorare marfa

In transportul rutier de marfa, fixarea si ancorarea marfurilor este procesul prin care se asigura imobilizarea acestora pentru transport. Metoda de ancorare si fixare a marfurilor depinde in primul rand de tipul marfii, de greutatea si pozitia acesteia si de vehiculul ce le va transporta.

Putem vorbi de urmatoarele sisteme de fixare si ancorare a marfurilor:

Fiecare tip de sistem de fixare este utilizat in alte conditii, de exemplu utilizarea lanturilor de ancorare se face in conditii grele de munca unde sistemul de fixare poate fi supus intemperiilor si este rezistent la abraziune. Astfel ca il putem intalni des la transportul trunchiurilor de copaci de la defrisari sau alte obiecte de mari dimensiuni. Un alt aspect al  lanturilor de ancorare este ca au o intindere limitata de aceea acest tip de ancorare este utilizat doar in anumite cazuri.

Chingile de ancorare sunt sisteme de ancorare si fixare foarte raspandite si utilizate la fixarea marfurilor.Chinga de ancorare se compune din chinga propriu-zisa, sistemul de agatare ce-l fixeaza de sasiul vehiculului si tensorul care exercita forta de strangere asupra obiectului pana la pozitia corespunzatoare. Pentru o fixare corespunzatoare a unui obiect se utilizeaza mai multe chingi de ancorare montate paralel pentru o strangere cat mai echilibrata.

Securizarea incarcaturii pe timpul transportului este obligatorie, 25% din accidentele in cazul vehiculelor mari sunt cauzate de ancorarea incorecta a marfurilor. Marfa trebuie ancorata in asa fel incat sa nu se deplaseze din loc din cauza trepidatiilor la care este supusa in timpul mersului. Marfa trebuie verificata periodic sau dupa fiecare incident major. In cazul franarii bruste, marfa este supusa unui soc si trebuie sa fie legata corect  pentru a rezista momentului. Daca se observa ca ancorarea marfurilor este slabita, prin strangerea chingilor de ancorare, se fixeaza din nou, intr-un mod corespunzator.